به روز بمانید

جدیدترین اخبارها و دانلودهای موبایل-کامپیوتر و...

به روز بمانید

جدیدترین اخبارها و دانلودهای موبایل-کامپیوتر و...

بررسی دوربین دیجیتال Canon SD1400 با نام تجاری IXUS 130 در ایران

اگر شما هم تصمیم به خرید دوربین دیجیتال جدیدی دارید تا در ایام عید و تعطیلات بتوانید عکس های یادگاری زیبایی تهیه کنید، چند دوربین جدید را به شما معرفی می کنیم تا هنگام خرید دچار سردرگمی نشوید. اگر قصد خرید دوربین دارید، پیش از مطالعه این مقاله،راهنمای خرید دوربین دیجیتال" را مشاهده کنید تا از اصطلاحات رایج مطلع شوید و گول اعداد بزرگی مانند N مگاپیکسل را نخورید.

بقیه در ادامه مطلب . ...........

بررسی کلی:


 نکات قوت:ابعاد کوچک، استفاده ساده، کیفیت عکس مناسب حتی در نور کم

نقاط ضعف: دکمه های دستگاه کوچک هستند، اگر با دقت به جزئیات عکس ها نگاه کنید ممکن است در بعضی تصاویر قسمت هایی را مات تر مشاهده کنید

به طور کل، می توانید با هزینه 30$ دلار کمتر دوربین Kodak EasyShare M580 را با مشخصات فنی مشابه و امکانات کمتر تهیه کنید. از نظر کیفیت تصویر می توان گفت عکس های این دو دوربین تقریبا مشابه هستند.


چه مواردی در خرید دوربین اهمیت دارد؟


همان  طور که پیشتر هم گفتیم، از موارد مهمی که در خرید دوربین دیجیتال باید  مورد توجه شما باشد سایز سنسور و رزولوشن دوربین است. پس به مگاپیکسل  دوربین خود توجه زیادی نکنید.

سایز  سنسور در دوربین ها بسیار اهمیت دارد. هرچه سایز سنسور دوربین بزرگتر  باشد، نویز عکس نیز کاهش یافته و تصویر بهتری  نیز در هنگام عکس گرفتن در نور کم خواهید داشت. بنابراین در قسمت Specification دوربین ویژگی ISO  نشان دهنده حساسیت سنسور است و هر چه عدد بزرگتری باشد بهتر است.

وضعیت این دوربین در ایرانچگونه است؟ قیمت 300 دلار در امریکا، 230 هزار تومان در ایران

حتما جالب است بدانید قیمت این دوربین در ایران، کمتر از قیمت دوربین در امریکاست! ولی علت چیست؟

این دوربین در ایران با نام IXUS 130 عرضه می گردد. بنابراین اگر می خواهید از نمایندگی های مجاز Canon سراغ این دوربین را بگیرید باید در مورد دوربین ایکسوس 130 بپرسید. این دوربین در امریکا 300$ دلار و در ایران 230 هزار تومان قیمت دارد. چرا؟

این دوربین در نمایندگی های مجاز Canon به وفور یافت می شود و علت قیمت پایین آن هم این است که این دوربین در چین اسمبل شده. کیفیت این دوربین در رنج قیمت 230 هزارتومان مناسب است. در کل اگر قصد تهیه دوربین Canon زیر 250 هزارتومان دارید، احتمالا شما هم دوربین canon  اسمبل چین تهیه خواهید کرد. در این رنج قیمت IXUS130 بهترین کیفیت را دارد. در ادامه نیز تصاویری که با این دوربین تهیه شده را مشاهده می کنید.

ولی اگر می توانید تا حدود 350 هزار تومان هزینه کنید، به شما پیشنهاد می کنیم سراغ مدل SD4000 بروید.تصویر این مدل را در عکس زیر مشاهده می کنید.


مدل SD4000 که در ایران با نام IXUS 300 عرضه می شود، اسمبل ژاپن است و کیفیت بسیار بالاتری نسبت به SD1400 دارد.

با توجه به مورد ذکر شده به شما پیشنهاد می کنیم برای خرید محصولات مورد نیاز خود از بازار ایران، به مطالعه بررسی های سایت های معتبر غیرداخلی، بسنده نکنید و حتما از متخصصان این کالاها سئوال بفرمایید.

[]SD1400 یا IXUS130 کوچک، قدرتمند و ساده

 

این دوربین، با رنگ های زیبایی که دارد، یکی از کوچکترین و زیبا ترین دوربین هایی است که می توانید بخرید. نارنجی و صورتی از جمله رنگ های این دوربین بوده و بیشتر مورد پسند خانم هاست.

با SD 1400 IS می توانید عکس های با کیفیت و ویدئوهای HD خوبی تهیه کنید. LCD این دوربین تصاویر را به خوبی و بارنگ های زیبا نمایش می دهد. ابعاد این دوربین برابر 5.5 سانتیمتر ارتفاع، 9 سانتیمتر عرض، و 1.7 سانتی تر طول است و 130 گرم نیز وزن دارد.

لنز این دوربین توانایی بزرگنمایی تا 4 برابر را دارد. طول کانونی این دوربین 28 تا 112 میلیمتر است. دوربین های دیگری با این قیمت و قدرت و کیفیت مشابه، وجود دارند. ولی تعداد آنها کم بوده و می توان گفت تقریبا نایاب هستند.

به طور مثال دوربین Kodak M580 با این مشخصات و قابلیت بزرگنمایی 8 برابر با قیمت 30$ دلار کمتر هم وجود دارد. ولی پیدا کردن آن در بازار دوربین ها کمی دشوار است.

SD1400 در 1.9 ثانیه روشن می شود و می توانید عکاسی را با آن آغاز کنید. بنابراین می توانید مطمئن باشید تا روشن شدن دوربین، لحظات زیادی را از دست نمی دهید.

در تصویر زیر می توانید کیفیت عکس های گرفته شده در LCD دوربین را مشاهده کنید.


تصاویر این دوربین شارپ است. تنها ایرادی که می توان از دوربین گرفت این است که اگر با دقت عکس های گرفته شده را تفتیش کنید، در قسمت های کوچک بعضی از تصاویر حالت مات تری نسبت به سایر قسمت های عکس مشاهده می کنید. تصاویر زیر، نمونه ایی از عکس های گرفته شده با این دوربین است.

منبع : زومیت.آی آر ==> www.zoomit.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد