به روز بمانید

جدیدترین اخبارها و دانلودهای موبایل-کامپیوتر و...

به روز بمانید

جدیدترین اخبارها و دانلودهای موبایل-کامپیوتر و...

دنا رونمایی شد + (عکس) + قیمت + مشخصات فنی

چهارمین خودرو ملی کشور با نام دنا با حضور وزیر صنایع و معادن ، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی و مدیران ارشد گروه صنعتی ایران خودرو و رسانه های داخلی و خارجی روز شنبه 27 فروردین ماه سال جاری در سالن اجتماعات ساپکو رونمایی شد .
به گزارش خبرنگار «مجله ماشین»؛ نیما مصلح معاون طراحی و توسعه محصول ایران خودرو با بیان این مطلب گفت: خودرو دنا برروی پلتفرم داخلی درکلاس ابعادی d ودردوگونه ال ایکس و ای ال ایکس تولید وبه بازار عرضه خواهد شد .



عکسهای بیشتر در ادامه مطلب . ...


با توجه به تولید دنا بر روی پلت‌فرم سمند، این خودرو جدیدترین مدل سمند محسوب می‌شود و نمی‌توان آن را یک محصول جدید با طراحی و پلت‌فرم منحصر به فرد به شمار آورد.
دنا که امروز در حضور وزیر صنایع، روسای کمیسیون‌های اقتصادی و نایب رییس اول مجلس، رئیس سازمان گسترش و جمعی از مدیران شرکت ایران خودرو رونمایی شد، طی مدت 9 ماه بر روی پلت‌فرم سمند طراحی شده و در مقایسه آن با سمند می‌توان به تغییر چراغهای جلو، آینه‌های بغل، سپر جلو و عقب و همچنین برش روی گلگیر و انحنای روی درها و گلگیر این خودرو اشاره کرد، از نظر تزئینات داخلی نیز می‌توان گفت بیشترین شباهت را به سمند سورن دارد.
محصول جدید ایران خودرو هر چند از نظر ظاهری، شکل و شمایل لوکس و زیباتری را نسبت به مدلهای قبلی سمند داراست ولی باید دید این زیبایی تا چه حد قابلیت جذب مشتری را در رنج قیمتی اعلام شده، دارد. (قیمت : ۱۸ تا ۲۵ میلیون تومان)
مصلح با اشاره به اینکه تولید آزمایشی دنا از آذر امسال آغاز خواهد شد ، اظهارداشت تولید تجاری سازی این محصول از اسفند ماه شروع می شود .
معاون طراحی و توسعه محصول ایران خودرو خاطر نشان ساخت : دنا از نظر قوای محرکه درچهار نوع تولید می شود که شامل ای ال ایکس با موتور ef7 با موتور بنزینی ، ای ال ایکس با موتور تور بوشارژ و ال ایکس با موتور ef7 گاز سوز است . وی گفت : ، مهمترین ویژگی های خودروی دنا را از نظر ایمنی ، مطابقت با استاندارد های ایمنی تصادف از پهلو وجلو ، مجهز به کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو ، مجهز به کمر بند های ایمنی سه نقطه ای جلو و عقب و با پیش کشنده و محدود کننده نیرو ، ستون فرمان جمع شونده در تصادف و... عنوان کرد .
وی افزود : این خودرو از نظر رفاهی مجهز به سامانه تهویه مطبوع اتوماتیک ( برای کلیه مدلها) ، فرمان برقی برای مدل ای ال ایکس ، سامانه ورود بدون کلید ، سامانه کمک پارک عقب ، آینه های جانبی برقی و ستون فرمان قابل تنظیم است . معاون طراحی و توسعه محصول ایران خودرو مهمترین وِیژگی های خودرو دنا را ازنظر عملکردی ، برخورداری از سامانه الکترونیکی مالتی پلکس ، قابلیت تجهیز به سامانه ناوبری ماهواره ای ، سامانه ضد سرقت ، قابلیت تنظیم زاویه نور چراغ های جلو و رینگ اسپرت آلومینیومی دانست .
مصلح تصریح کرد : ایران خودرو، در سال 91، 35 هزاردستگاه، در سال 92، 80 هزاردستگاه و از سال 94 تا 96 هر سال 100 هزار دستگاه از این محصول را تولید می کند که بسته به شرایط بازار ممکن است این تعداد افزایش یابند.
وی با زارهای صادراتی این محصول را همان بازار خودرو ملی و تعداد صادرات این محصول را سالانه 15 هزار دستگاه ذکر کرد و گفت: گیربکس کنونی این محصول از نوع دستی و از خانواده be و نوع اتوماتیک آن در دست مطالعه و بررسی است.

امروز برخلاف رونمایی‌های قبلی که در شرکت ایران خودرو صورت می‌گرفت قیمت دنا بطور دقیق اعلام نشد و مسئولان ایران خودرو فقط به اعلام رنج قیمتی 18 تا 25 میلیون تومانی برای این خودرو بسنده کردند و اعلام قیمت نهایی به آینده موکول شد، شاید این تأخیر تا حدی به خاطر مشخص شدن قیمـت‌گذاری خودرو در سال آینده یعنی زمان عرضه دنا به بازار و تأثیر اجرای طرح هدفمند سازی یارانه‌ها در بهای خودرو باشد.
علی اصغر سرایی نیا، معاون فروش ایران خودرو در این مورد به «مجله ماشین» گفت: قیمت دنا برای انواع ال.ایکس و ای.ال.ایکس در آینده اعلام خواهد شد.

در کنار این مسائل، خودروسازان امروزه با بحث‌های فراتر از موضوعات اقتصادی روبرو هستند که یکی از آنها رعایت الزامات فرهنگی در تولید محصول است. در این راستا اخیراً وزارت ارشاد مصوب کرد که نام خودروهای داخلی باید به صورت فارسی بر روی بدنه آنها نصب شود، این مساله امروز در رونمایی دنا مشاهده نشد و نام این خودرو مانند محصولات قبلی خودروسازان داخلی به صورت انگلیسی بر روی صندوق عقب نصب شده بود.
به این تریب به نظر می‌رسد ایران خودرو برای تجاری سازی دنا باید نام فارسی این محصول را بر روی خودرو نصب کند.

و اما عکسها :(برای دیدن با اندازه بزرگتر عکس ها را ذخیره کنید)









برچسب : دنا - خودروی ملی - چهارمین خودروی ملی - عکسهای دنا - مشخصات دنا - موتور دنا - گازسوز - موتور ملی - توربوشارژر - تریم دنا - داخل دنا - داشبورد  - سیستم دنا - ef7 -EF7na - EF7tc - موتور توربوشارژر - اسب بخار دنا - قدرت دنا - مصرف سوخت دنا


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد