به روز بمانید

جدیدترین اخبارها و دانلودهای موبایل-کامپیوتر و...

به روز بمانید

جدیدترین اخبارها و دانلودهای موبایل-کامپیوتر و...

چگونه Charm Bar را در ویندوز 8 و 8.1 غیرفعال کنیم؟

هنگامی که از ابزارهای صفحه‌لمسی مبتنی بر ویندوز استفاده می‌کنیم، Charm Bar (نوار عمودی سمت راست صفحه)، یک ویژگی کاربردی و فوق‌العاده محسوب می‌شود. اما در لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌های معمولی، این ویژگی شاید چندان کاربردی و خوشایند نباشد. در این مقاله با نحوه غیرفعال کردن Charm Bar آشنا خواهیم شد.

  

معمولاً وقتی کاربر قصد اسکرول کردن در صفحه را داشته باشد، نمایش داده شدن چارم‌بار (Charm Bar)، می‌تواند انجام فعالیت‌های او را مختل کند. در‌ واقع نمایش داده شـدن چارم‌بار در میانه‌های اسکرول کردن، اتفاقی است که اغلب کاربران آن را تجربه کرده‌اند. چارم‌بار با قرار دادن ماوس، در گوشه‌های بالا و پایین سمت راست صفحه نمایش پدیدار شده و تعدادی از بخش‌های ویندوز را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. اگر تمایلی به استفاده از چارم‌بار ندارید، به راحتی می‌توانید آن را غیرفعال کنید.

غیرفعال کردن گوشه سمت‌راست و بالا

اگر تمایل دارید که تنها گوشه سمت راست و بالا صفحه نمایش را برای جلوگیری از نمایش چارم‌بار غیرفعال کنید، در ویندوز 8.1 قادر به انجام آن هستید. در یک قسمت خالی از نوار وظیفه (Taskbar) راست‌کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید.

Charambar-01

در پنجره Taskbar and Navigation properties، تب Navigation را انتخاب کنید. حالا کافی است در بخش Corner Navigation گزینه When I point to the top-right corner, show the charms را غیرفعال کنید. با این کار، فراخوانی چارم‌بار با قرار دادن ماوس در گوشه سمت راست و بالای صفحه نمایش غیرفعال می‌شود.

Charambar-02

نکته: این ویژگی تنها در Windows 8.1 وجود دارد و کاربران Windows 8 قادر به استفاده از آن نیستند.

غیرفعال کردن کامل Charm Bar

برای غیرفعال کردن کامل چارم‌بار باید به تنظیمات رجیستری دسترسی داشته باشیم. اما در این مقاله، به جای استفاده از رجیستری، از نرم‌افزار Charm Bar Killer کمک گرفته‌ایم.

Charambar-03با اجرای Charm Bar Killer، نرم‌افزار به صورت Minimize، اجرا شده و آیکون آن در بخش Tray ویندوز درج می‌شود. در این مرحله چارم‌بار غیرفعال شده است. به کمک این نرم‌افزار می‌توانید، گوشه‌ سمت چپ و بالای صفحه نمایش که برای جابه‌جایی بین اپلیکیشن‌ها است را نیز غیرفعال کنید.

چارم‌بار، تا زمانی اپلیکیشن Charm Bar Killer در حال اجرا است، غیرفعال می‌ماند و به محض بسته‌شدن نرم‌افزار، مجدداً به ویندوز باز می‌گردد. به یاد داشته باشید که با انتخاب گزینه Run at Startup می‌توانید از اجرای همیشگی و خودکار اپلیکیشن Charm Bar Killer اطمینان حاصل کنید.

نکته: اپلیکیشن Charm Bar Killer تنها باعث غیرفعال شدن Hot Cornerها می‌شود. در هر زمان برای دسترسی به چارم‌بار می‌توانید از کلیدهای ترکیبی Windows + C استفاده کنید.

امیدواریم این ترفند برای شما کاربردی باشد. تجربه کاربری خود را در این زمینه با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد